Vejledning til selvstændige

Her kan du som selvstændig finde hjælp og vejledning til NemRefusion.

Hvis du er ny bruger af NemRefusion kan du læse en kort beskrivelse af, hvordan du helt indledningsvis kommer i gang med at bruge løsningen. Derudover finder du også en folder for selvstændige med de vigtigste informationer og links.

Du kan også læse en kort og nem vejledning til indberetning af sygdom og barsel samt til løntilskud- og fleksjobrefusion. Nedenfor finder du også en vejledning til overdragelse af digital fuldmagt til indberetning.

Forskellige adgange til indberetning i NemRefusion
Med NemRefusion kan du indberette på to måder, enten via selvbetjeningsløsningen på Virk.dk eller via system-til-system adgang. Du behøver ikke nødvendigvis kun at benytte den ene indgang. Hvis dit lønsystem kan levere en del af indberetningen, kan du færdiggøre resten via løsningen på Virk.dk. 

Som selvstændig skal du derfor beslutte dig for, om du vil benytte system-til-system adgangen. Hvis du vælger at bruge system-til-system adgangen, skal du i dialog med din systemleverandør, som skal tilrette dit system eller kontakte dit eventuelle lønbureau.

Hvis du har en revisor, kan du give revisoren tilladelse til at indberette digitalt på dine vegne.

Introduktion og vejledning for selvstændige

  • Hvordan kommer jeg i gang med NemRefusion?
  • Information til selvstændige
  • Let i gang med NemRefusion - for selvstændige
  • Let i gang med NemRefusion - for arbejdsgivere

Overdragelse af digital fuldmagt til indberetning

  • Vejledning til overdragelse af fuldmagt

Vejledning til at komme i gang med NemRefusion - Løntilskud og fleksjobrefusion

  • Let i gang med NemRefusion - Løntilskud- og fleksjobrefusion